samadsalehi samadsalehi .

samadsalehi

با خیال راحت در دماهای بالا ورزش کنید

با خیال راحت در دماهای بالا ورزش کنید
در طول تابستان ، ورزش "آسان" می شود ، بنابراین افراد زیادی با دویدن ، بازی بسکتبال یا باغبانی به ورزشگاهها و سالن های بدنسازی می روند. اما وقتی جیوه بالا می رود ، ورزش "آسان" به یک عمل جسمی عظیم بر روی بدن شما تبدیل می شود. اگر سیستم تنظیم دمای بدن شما "بیش از حد" باشد ، شما در معرض خطر افزایش گرما هستید. در اینجا ما در مورد آنچه اتفاق می افتد در هنگام ورزش دمای بدن افزایش می یابد صحبت می کنیم ، اما همچنین برخی از نکات اساسی برای محافظت از خود در برابر گرمای شدید.

بدن گرما را به 4 روش کاهش می دهد:

آسیب پذیری - جایی که گرما از یک جسم جامد به دیگری منتقل می شود. حمل و نقل همیشه از گرمترین جسم گرفته تا جالبترین جسم است.تابش - جایی که گرما به شکل اشعه مادون قرمز از بین می رود.گرمای هوا - سیکلوترم - جایی که گرما از بدن به هوای اطراف منتقل می شود. برای این اتفاق می افتد که دمای هوا باید سردتر از دمای پوست باشد. باد نمونه خوبی است.تبخیر - جایی که عرق منجر به از دست رفتن گرما از بدن می شود.
نقش عرق کردن در هنگام ورزش چیست؟
عرق کردن هنگام ورزش بسیار مهم است و در تنظیم دمای بدن بسیار کمک می کند به شرط آنکه عرق به راحتی تبخیر شود. در شرایط گرم و مرطوب به طور هم زمان مراقب باشید ، زیرا رطوبت بیش از حد در هوا باعث تبخیر عرق شما می شود ، بنابراین دمای بدن شما می تواند به سرعت بالا رود. یک فرد متوسط ​​در بدن ما 2 تا 4000،000 غدد عرق دارد.

مرکز تنظیم دما در بدن شما Subarachnoid نامیده می شود. با کمک هیپوتالاموس در شرایط بسیار گرم ، مقدار عرق زیاد می شود ، عرق کردن زودتر شروع می شود ، عرق بهتر در تمام بدن توزیع می شود ، فرومایه تر می شود (کمتر شور) و حجم خون افزایش می یابد.

نکاتی برای ورزش در آب و هوای گرم
در اینجا مواردی وجود دارد که می توانید هنگام انتخاب خود به دنبال آنها باشید:

از عملکرد اوج (حداکثر عملکرد) انتظار نداشته باشید - قلب شما سخت تر کار می کند و بیشترین مقدار ممکن خون به عضلات منتقل نمی شود.لباس باید شل ، جاذب و رنگی سبک باشد تا گرما را منعکس کند.رنگ ادرار خود را کنترل کنید. اگر زرد تیره است و سبک نیست ، آب بیشتری بنوشید!بهتر است در طول روز "گسترش" بخورید. وعده های غذایی کوچک ، بزرگ و سنگین را ترجیح ندهید. در تابستان او اغلب از وعده های غذایی سبک و ورزش می خواهد. بنابراین بله وعده های غذایی سبک و مکرر (6-8 وعده غذایی).دستور العمل های ساده و پخت و پز. شما سس های سنگین را ترجیح نمی دهید و همچنین وقت زیادی را در فضای گرم آشپزخانه خود با چشمان روشن و اجاق گاز ندارید. روزهای گرم به سادگی در پخت و پز و خوردن منابع غذایی خام نیاز دارند (منظور ما گوشت و تخم مرغ نیست بلکه منظور ما سالاد ، سبزیجات و میوه است) بنابراین شما وقت زیادی برای آشپزخانه و اجاق گاز ندارید.قبل ، حین و بعد از ورزش آب بنوشید. 1-2 بطری آب ساعت یا دو ساعت قبل از ورزش یک ضروری است. یک استراحت کوتاه هر 20 تا 30 دقیقه برای هیدراتاسیون شما ، با جسم های بزرگ ، بسیار مهم است. مقدار کافی آب یا الکترولیت بلافاصله پس از ورزش (بیش از 1 لیتر) لازم است.اگر بیش از 60-90 دقیقه ورزش کنید ، نوشیدنی های جایگزین الکترولیت مورد نیاز است.آب بخور شما یک دلیل دیگر برای خوردن میوه و سبزیجات در روزهای گرم دارید ، زیرا اینگونه شما "آبرسانی می خورید"! میوه هایی مانند هندوانه ، خربزه ، سبزیجات هلو مانند کاهو ، خیار ، گوجه فرنگی به صورت روزانه و به مقدار زیادی احتیاج دارند (8 تا 11 وعده در روز میوه و سبزیجات).از ضد آفتاب استفاده کنید - نه بر اساس روغن دباغی (تبخیر ...)
اگر بدن با ورزش گرم کردن آشنایی نداشته باشد ، در این شرایط شما را در حدود 10-14 روز ورزش می کند تا به طور کامل سازگار شوید. بنابراین برای نتایج خوب یا بهتر صبور باشید!

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ تیر ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۰۰:۲۲ توسط:samad موضوع: نظرات (0)